Sanguin'ère
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Sanguin'ère

Le Requiem d'un monde ancien ouvre la symphonie d'un monde nouveau
 
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 W - LOCATIONS ET INFLUENCES

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MessageSujet: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptySam 30 Avr - 0:49

LOCATIONS

Vous pourrez acquérir, en jeu, des LOCATIONS dans la ville.

Chaque locations accordera, à son possesseur, des bonus selon la location (alliés, contacts, herds, ressources, etc.).

Ceci créera des interactions, des tensions au seins de la ville, pour le contrôle des différentes locations.

Une Carte de la ville, vous sera fournis en jeu durant chaque soirée et un cahier de description pour chacune des locations. Vous devez savoir que les Locations sont des endroits physique qui généralement sont fréquenter par vous. Nul doute alors qu'un individus possédant les capacité physique et social peut aisément contrôlé ces locations. Si votre désir est d'user de votre tête et de manipulation, je vous conseil de prendre des influences alors.

Posséder une location se fais en 2 étapes expliquer si dessous:

1- Observation
2- Conquête

Observation

Pour posséder une location, il faut décidément connaître le lieux, les gens qui y résident ou tout autres petites chose qui vous éviteront des surprise inattendus. À ce stade pour votre propre sécurité vous userez de subterfuge ou de furtivité pour éviter que quelqu'un vous lie à cet observation. Lorsque l'observation ce qui prend environs 2 semaines (Un rapport vous sera donner la semaine après votre observation), vous serez amplement capable d'établir un plan pour la conquérir ou tout simplement ne pas le faire. N.B.: Que cet étape peut aisément être fais quelqu'un d'autre, celui-ci recevra le rapport par exemple, ce qu'il vous dira sera à son jugement.

Conquête

À cet étape, vous agissez selon votre plan établis et agissez physiquement sur la location. En intimidant, cajolant ou usant de vos ressources pour établir votre dominance sur cet location. Il se peut qu'aucune résistance ne soit rencontré, comme il pourrait que la dite location soit détenus par quelqu'un d'autre. À ce moment, un jet est entrepris selon la résistance qui aura été planifier par le défendeur ou un jet opposé si les deux personnes se retrouve physiquement sur les lieux. Lorsque la conquête du lieux est faite, le joueur reçoit les avantages de la dite location, qu'il peut user comme il le veut. N.B.: Que plusieurs personnes peuvent entreprendre cet action mais uniquement un seul joueur en tirent les bénéfices, pour ce qui est des coteries, les avantages du lieux s'ajoutent à leur feuille de coterie (Voir Coterie)

Chaque fin du mois, la personne ou la coterie qui possédera plus de Location que tous autres recevra un status supplémentaire dans la ville. Ce statut quoique non permanent représente la peur qu'une personne provoque de posséder autant de lieux dans la ville.


Note : certaines locations, vous accorderons des revenus mensuels supplémentaires. Cela vous permet donc de dépasser le revenus mensuels accordé par un niveau (dots) 5 en ressources.


Addenda: Vous gagnez les bénéfices d'une location, mais vous ne savez pas exactement ce qui se passe sur place sauf si vous en faite la demande par un move.





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Louis Beaulieu




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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptySam 21 Jan - 11:29

Influences

(Vous devez avoir une feuille d'influence entre vos mains, si vous n'avez pas une veuillez me contacté, je vous en remettrai en main propre durant la soirée)

N.B: Chaque Fin du mois, celui qui aura 10 influence pourra demander un service qui sera transmis au Prince.

L'influence se partage en deux. Le Niveau et Le domaine d'influence.

Votre niveau d'influence représente votre ascendance sur le monde des mortels. Votre niveau d'influence détermine aussi le nombre d'action que vous pouvez faire entre les soirées de jeu. Votre niveau indique aussi quel effet votre action peut et aura sur la ville parmi les mortels. Votre niveau peut s'abaisser ou augmenter selon vos actions. Voici le coût pour certaine action particulière:

- Activer un agent ( 1 et + Actions dépend du Niveau du Domaine.)
- Augmenter votre défense dans un domaine particulier ( 1 et + dépend du nombre d'action que vous être prêt à dépenser)
- Augmenter votre attaque dans un domaine particulier ( 1 et + dépend du nombre d'action que vous être prêt à dépenser)


Pour débuter en influence, et avoir un niveau de 1. Vous devez dépenser 10 XP et vous revevez 10 point que vous pouvez dépenser dans vos domaines.

Le Domaine

Représente votre spécialité d'influence et donne accès à certaine action gratuite. Le domaine vous donne des bonus d'attaquer ou de vous défendre contre un adversaire qui use du même domaine que le votre. Voici la liste:

Bureaucracy

The organizational aspects of local, state or even federal government fall within the character's sphere of control. She can bend and twist the tangle of rules and regulations that seem necessary to run our society as she sees fit. The character may have contacts or allies among government clerks, supervisors, utility workers, road crews, surveyors and numerous other civil servants.

1 +/- 1

2 Trace utility bills

3 +/- 2

4 Fake a birth certificate or driver's license

5 +/-3

6 Fake a death certificate, passport or green card

7 +/- 4

8 Initiate a phone tap

9 +/- 5

10 Start, stop or alter a city-wide program or policy

Church

Even churches are not without politics and intrigue upon which opportunistic Kindred may capitalize. Church Influence usually only applies to mainstream faiths, such as Christianity, Judaism, Buddhism and the Islamic faith. Sometimes other practices fall under the Occult Influence. Contacts and allies affected by Church Influence include: ministers, bishops, priests, activists, evangelists, witch-hunters, nuns and various church attendees and assistants.

1 +/- 1

2 Identify most secular members of a given faith in the local area

3 +/- 2

4 Identify higher church members

5 +/-3

6 Open or close a single church

7 +/- 4

8 Discredit or suspend higher-level members

9 +/- 5

10 Access ancient church lore

Finance

The world teems with the trappings of affluence and the stones of the rich and famous. Kindred with the Finance Influence speak this language of money and know where to find capital.

They have a degree of access to banks, mega corporations and the truly wealthy citizens of the world. Such characters also have a wide variety of servants to draw upon, such as

CEOs, bankers, corporate yes-men, financiers, bank tellers, stock brokers and loan agents

1 +/- 1

2 Learn about major transactions and financial events

3 +/- 2

4 Trace an unsecured small account

5 +/-3

6 Raise capitals to purchase a small business

7 +/- 4

8 Ruin a small business

9 +/- 5

10 Raise capitals to purchase a large business

Health

In our modem world, a myriad of organizations and resources exists to deal with every mortal ache an ill, at least in theory. The network of health agencies, hospitals, asylums and medical groups is subject to exploitation by Kindred with Health Influence. Nurses, doctors, specialists, lab workers, therapists, counselors and pharmacists are just a few of the workers within the health field

1 +/- 1

2 Access a person's health records

3 +/- 2

4 Access to some medical research records

5 +/-3

6 Alter medical records

7 +/- 4

8 Completely rewrite medical records

9 +/- 5

10 Have special research projects performed

High Society

An elite clique of mortals exists that, by virtue of birth, possessions, talent or quirks of fate, hold themselves above the great unwashed masses. High Society allows the character to direct and use the energies and actions of this exceptional mass of mortals. Among their ranks, one can find dilettantes, the old rich, movie and rock stars and artists of all sorts, wannabes, fashion models and trend setters.

1 +/- 1

2 Learn about concerts, shows or plays well before the public

3 +/- 2

4 Be a local voice in the entertainment field

5 +/-3

6 Crush promising careers

7 +/- 4

8 Minor celebrity status

9 +/- 5

10 Ruin a new club, gallery, festival or other high society gathering

Industry



The dark world of the Gothic-Punk milieu is built by pumping and grinding machinery and the toil of endless laborers. A character with the Industry Influence has her ashen fingers

in this pie. Industry is composed of union workers, foremen, engineers, contractors, construction workers and manual laborers.

1 +/- 1

2 Learn about industrial projects and movements

3 +/- 2

4 Have minor projects performed

5 +/-3

6 Organize minor strikes

7 +/- 4

8 Close down a small plant

9 +/- 5

10 Manipulate large local industry

Legal

The Kindred presence is even present in the hallowed halls of justice and the courts, law schools, law firms and justice bureaus within them. Inhabiting these halls are lawyers, judges, bailiffs, clerks, DAs and attorneys.

1 +/- 1

2 Get free representation for small cases

3 +/- 2

4 Have minor charges dropped

5 +/-3

6 Manipulate legal procedures (small wills, minor contracts, court dates)

7 +/- 4

8 Have most legal charges dropped

9 +/- 5

10 Close down all but the most serious investigations

Media

The media serves as the eyes and ears of the world. While few in this day and age doubt that the news is not corrupted, many would be surprised at who closes these eyes and covers these ears from time to time. The media entity is composed of station directions, editors, reporters, anchors, camera people, photographers and radio personalities

1 +/- 1

2 Learn about breaking stories early

3 +/- 2

4 Suppress (but not stop) small articles or reports

5 +/-3

6 Initiate news investigations and reports

7 +/- 4

8 Broadcast fake stories (local only)

9 +/- 5

10 Access media production resources

Occult



Most people are curious about the supernatural world and the various groups and beliefs that make up the occult world but few consider it anything but a hoax a diversion or a curiosity.

They could not be farther from the truth. This Influence more than any other hits the Kindred close to home and could very well bring humanity to its senses about just who and what shares this world with them Among the occult community are cult leaders alternative religious groups charlatans would be occultists and New Agers

1 +/- 1

2 Contact and use common occult groups practices

3 +/- 2

4 Access resources for most rituals and rites

5 +/-3

6 Can access vital or very rare material components

7 +/- 4

8 Research a Ritual

9 +/- 5

10 Access minor magic items



Police

To protect and serve is a popular motto among the chosen enforcers of the laws but these days even those ignorant of Kindred have reason to doubt the laws ability to enact justice.

Perhaps they should wonder whom the law defends whom it serves and why. The Police Influence encompasses the likes of beat cops, desk jockeys, prison guards, special divisions (such as SWAT and homicide), detectives and various clerical positions.

1 +/- 1

2 Police information and rumors

3 +/- 2

4 Have license plates checked

5 +/-3

6 Get copies of an investigation report

7 +/- 4

8 Start an investigation

9 +/- 5

10 Have officers fired

Politics

It is said that imitation is the sincerest form of flattery. If this is so, the movers and shakers among the Kindred should be quite taken by the artful and cut-throat antics of their mortal counterparts in the field of politics. Some of these individuals include statesmen, pollsters, activists, party members, lobbyists, candidates and the politicians themselves.

1 +/- 1

2 Minor lobbying

3 +/- 2

4 Meet small time politicians

5 +/-3

6 Sway or alter political projects (local parks, renovations)

7 +/- 4

8 Dash careers of minor politicians

9 +/- 5

10 Get your candidate in a minor office

Street

Disenchanted, disenfranchised and ignored by their "betters," an undercurrent of humanity has made its own culture and lifestyle to deal with the harsh lot life has dealt them. In the dark alleys and slums reside gang members, the homeless, street performers, petty criminals, prostitutes and the forgotten.

1 +/- 1

2 Get pistols or uncommon melee weapons

3 +/- 2

4 Access small time contraband

5 +/-3

6 Arrange some services from street people or gangs

7 +/- 4

8 Can have a word in almost all aspects of street gang operations

9 +/- 5

10 Control a single medium-sized gang

Transportation

The world is in constant motion, its prosperity relying heavily on the fact that people and productions fly, float or roll to and from every corner of the planet. Without the means to perform this monumental task, our "small" world quickly returns to a daunting orb with large, isolated stretches. The forces that keep this circulation in motion include: cab and bus drivers, pilots, air traffic controllers, travel firms, sea captains, conductors, border guards and untold others.

1 +/- 1

2 Can travel locally quickly and freely

3 +/- 2

4 Can track an unwary target if they use public transportation

5 +/-3

6 Seriously hamper an individual's ability to travel

7 +/- 4

8 Temporarily shut down one form of mass transit.

9 +/- 5

10 Avoid most supernatural dangers when traveling

Underworld



Even in the most cosmopolitan of ages, society has found certain needs and services too questionable to accept, and in every age, some organized effort has stepped in to provide for this demand regardless of the risks. Among this often ruthless and dangerous crowd are the likes of hit men, Mafia, Yakuza, bookies, fencers and launderers.

1 +/- 1

2 Locate minor contraband (knives, small-time drugs, etc.)

3 +/- 2

4 Hire muscle to rough someone up

5 +/-3

6 Obtain rifle, shotgun or SMG

7 +/- 4

8 White-collar crime connections

9 +/- 5

10 Hire a hit man or firebug

University

In an age where the quest for learning and knowledge begins in schools, colleges and universities, information becomes currency. University Influence represents a certain degree of control and perhaps involvement in these institutions. Within this sphere of Influence, one will find the teachers, professors, deans, students of all ages and levels, Greek orders and many young and impressionable minds.

1 +/- 1

2 Access to low level university resources

3 +/- 2

4 Fake high school records

5 +/-3

6 Faculty favors

7 +/- 4

8 Organize student protests and rallies

9 +/- 5

10 Falsify an undergraduate degree
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Étienne A

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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptySam 21 Jan - 14:28

J'aimerais un éclaircissement; que veut-on dire par activer un agent?
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Louis Beaulieu




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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptySam 21 Jan - 17:02

Bonne Question, une exemple parfaite est celle-ci:
Citation :

Tu veut avoir 1 policier assez élever dans la hiérarchie de la police qui vienne à ce moment précis pour régler ton problème de ticket. Je pourrais te dire alors que tu devra dépenser 3 point d'action d'influence et le policier viendra régler ce problème mais cet *AGENT* pourrait tous aussi bien faire d'autre petite chose pour toi tant qu'a être la.

Tu voit le principe est que tu utilise ton influence dans le but d'avoir une action précise au moment présent généralement durant la game. C'est ce que ça veut dire activé un agent. j'espère que ceci aura répondu à ta question. Very Happy
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Marc-André Tardif
Primogene Carthian
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Marc-André Tardif


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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptyMer 25 Jan - 19:45

Et les "+/-" veulent dirent quoi?
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https://www.youtube.com/user/syphonman
Louis Beaulieu




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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptyVen 27 Jan - 10:25

Aussi bonne Question! Ce sont les bonus négatif ou positif a ajouter a la défense ou l'attaque durant une prise de l'influence.

Vous pouvez voir votre domaine comme une armure et une arme qui donne des avantages pour vous protégez ou attaquer une influence d'une personne.
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Étienne A

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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptyMer 28 Mar - 15:48

Autres questions;

Y a-t-il une protection « anti-farming » pour éviter que quelqu'un tappe toujours dans l'Influence de la même personne pour se progresser plus en avant?

Cacher ses attaques d'Influences demande quel niveau de complexité, quels malus?

Que se passe-t-il si qqn qui n'a pas payé les 10 Xp pour posséder le système d'Influence prends une location lui donnant un bonus d'Influence?
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Louis Beaulieu




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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptyLun 2 Avr - 18:04

Non, il n'y a pas de protection anti-farming. Par exemple, vous pouvez être sur que le système est conçus pour éviter une attaque répétitive, une exemple par exemple pourrait etre la divulgation de votre titre ou de votre nom de personnage. La réalité est que plus vous frappez sur un adversaire, plus celui-ci a de la chance de percevoir qui est son ennemie.

Vous ne pouvez pas cachez votre attaques d'influence, tout ce règle dans un jet d'influence en attaque, plus vous avez de succès, plus vous avez de chance de ne pas être remarque par votre adversaire. Ce qui veut dire, que vous devez utiliser le maximum de vos capacités pour augmenter vos chances de succès. En plus, plus votre niveau d'influence est haut, plus vous disposez d'action que vous pouvez utilisez pour attaquer une autre influence.

Il ne dispose pas d'influence alors il ne reçoit pas le bonus par exemple, il peut aisément dans une coterie, offrir cet location, le bonus est alors partager par les membres. N'oublier pas que si il perd la location, le bonus disparaît, et son adhésion a la coterie aussi.
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MessageSujet: Re: W - LOCATIONS ET INFLUENCES   W - LOCATIONS ET INFLUENCES EmptyVen 27 Avr - 9:37

Update:


Citation :
Addenda: Vous gagnez les bénéfices d'une location, mais vous ne savez pas exactement ce qui se passe sur place sauf si vous en faite la demande par un move.

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